6 клас (оновлена)

Вкладені алгоритмічні структури. Складні алгоритми.

Інформаика, 6 клас (автор Н. В. Морзе).
Посилання на пункти 21 та 22 підручника



Алгоритми та програми


Посилання на третій розділ підручника 
Інформатика, 6 клас (автор Н.В. Морзе)
Інформатика,6 клас. Розділ "Алгоритми та програми"



Нагадую всім, що стартувала Година коду! Приєднуйтесь за посиланням https://hourofcode.com/ua
Вчитесь кодувати та отримуйте нагороди і сертифікати!
Бажаю всім успіхів!


Підручник з інформатики, 6 клас (новий)

Завантажити підручник за посиланням Інформатика, 6 клас


Урок 12

Тема: "Об'єкти презентації "







Завантажити безкоштовний професійний векторний редактор Inkscape можна за посиланням   Inkscape

Урок 4

Тема: "Особливості побудови й опрацювання векторних зображень. Побудова зображення з графічних примітивів "

Графічні об'єкти, вставлені в текстовий документ, мають певні властивості:
1)    розмір зображення;
2)    розташування на сторінці;
3)    обтікання текстом;
4)    контрастність та яскравість;
5)    межі рисунка;
6)    заливка тощо.

Приклади графічних примітивів:
Розглянемо, як створити в текстовому документі графічне зображення, використовуючи різноманітні графічні примітиви.

Графічні примітиви є двох видів:

                 лінії                    та            фігури
  

                                Лінія має такі властивості:
1.     Форма
2.     Товщина
3.     Тип
4.     Шаблон

5.     Колір

Приклад значення властивостей лінії:

Фігури утворюються замкненими лініями. Ці замкнені лінії - контур фігури, а частина площини, яку вони обмежують, - внутрішня область фігури. Внутрішня область фігури може бути зафарбована в один з 5 способів (ефектів) заливки:

1)    Однорідну;
2)    Градієнтну;
3)    Заливку візерунком;
4)    Текстурою;
5)    Рисунком.



Приклади зафарбування внутрішньої області фігури:

Графічні примітиви, які можна використовувати у Word, поділяють на кілька груп: лінії, основні фігури, фігурні стрілки, елементи блок-схем, виноски, зірки та стрічки.

                    Пряма                        Стрілка                Двостороння стрілка


Для малювання прямих ліній. Створення цих об'єктів відбувається аналогічно до малювання прямої лінії у графічному редакторі Paint.


     Мальована крива            Крива             Полілінія
Мальована крива - для створення довільної кривої, що імітує малювання ліній олівцем від руки.
Крива - для створення кривої за її місцями згину.
Полілінія - для створення ламаних ліній.

Виділене зображення має рамку з маркерами. Завдяки ним малюнок можна зменшувати, збільшувати, стискати, обертати тощо.
Якщо, малюючи овал чи прямокутник, утримувати натиснутою клавішу Shift, то будуть створюватись фігури правильної форми - круг або квадрат.
Утримання клавіші Shift натиснутою під час побудови ліній та стрілок обмежує кути нахилу величинам, кратним 15º. Малювання фігур при натиснутій клавіші Ctrl здійснюється від центра фігури, що малюється.
Приклад малюнка, створеного з графічних примітивів.

 Завдання
Підготуватись до практичної роботи та тестування.



Урок 3

Тема: "Налаштування параметрів та перетворення формату готового зображення"

 Робота з програмою FormatFactory 
Дане програмне забезпечення здатне конвертувати (змінювати формат) не лише зображення, але відео та звуки.
1. Обравши «Картинки» програма нам запропонує графічні формати з яким вона працює. Обираємо потрібний (наприклад .jpg).
2. Якщо є вихідне готове зображення форматом, наприклад, .png , то ми можемо переформатувати це зображення, встановити на нього авторське право та зменшити розмір. Отже, обираємо кінцевий формат - .jpg

Вихідне зображення
Обираємо формат

3. Додаємо наше зображення.
4. Оберемо «Налаштування виведення» - те що ми хочемо бачити в кінцевому результаті.

5. В налаштуваннях ми можемо змінити розмір зображення,розгорнути зображення на обрану кількість градусів. Це можна зробити в автоматичному та ручному режимі.
6. Пункт підпис дозволяє швидко додати до зображень затвердження авторського права або приналежність зображення до якогось ресурсу. В підписі можна обрати позицію, відступ, шрифт, колір, розмір тексту та ввести власне текст.
7. Пункт Watemark дозволяє встановити водяний знак на зображення, але попередньо його потрібно мати.
8. Встановивши всі потрібні налаштування тиснемо «ОК».
9. У власне вікні відображення додавання елементів ми можем видалити обране зображення, видалити всі зображення та програти (передивитись) їх не виходячи з програми. Також потрібно обрати куди буде конвертовано зображення і після чого натискаємо «ОК».
10. Налаштування виконано і можна натискати клавішу «Старт»
11. Після успішної зміни формату (а саме коли з’явиться надпис «Виконано») можна перейти у кінцеву папку та переглянути наше зображення.
Завдання
Підготуватись до тестування, повторити матеріал уроку 2.


Урок 2

Тема: "Растрові та векторні зображення, їхні властивості. Формати файлів растрових і векторних зображень"

 









Растрове зображення — це набір пікселів, тобто кольорових точок, розташованих на правильній сітці.
 

 




Векторні зображення складаються з простих об’єктів - примітивів. Основні графічні примітиви: лінії, еліпси, кола, многокутники, зірки тощо.


 

 


Фрактал (лат. frасtus — складений із фрагментів) — це зображення, яке складається   з подібних між собою елементів



Графічний формат – це спосіб зберігання графічної інформації 
GIF підтримує до 256 кольорів, прозорість тла зображень, черезрядкову розгортку, може зберігати в одному файлі кілька зображень
Розроблено для передавання мережами.
JPEG – дає змогу зберігати повноколірні зображення, що містять 16,7млн кольорів, підтримує прогресивну розгортку.
В наслідок стиснення розмір набагато зменшується, а якість залишається допустимою
GIF (для ілюстрацій) та JPEG (для фото) формати стали стандартними для використання на веб-сторінках. 
BMP – “рідний” формат ОС Windows. Застосовують лише для зберігання зображень, що їх використовують переважно в операційній системі
TIFF – застосовують у поліграфії. Забезпечує непоганий ступінь стиснення даних та можливість зберігати в одному файлі саме зображення та додаткову інформацію на малюнку у вигляді анотацій або приміток
PNGза можливостями схожий на  формат GIF, за винятком підтримки анімації; розмір файлу, збереженого в цьому форматі буде меншим за розмір файлу, збереженого у форматі GIF

Найпростішим засобом є Програма переглядання зображень і факсів, яка є частиною ОС Windows.
Контекстне меню зображення  - Відкрити з допомогою - Програма перегляду зображень і факсів





Конкурс Бобер-2017
Десятий конкурс відбудеться 12-14 листопада 2017 року. 
До участі запрошуються учні 2-11-х класів.  Демоверсію конкурсу 2016 року  додано у "Архів завдань".  Обов'язково використайте її при підготовці до наступного конкурсу.

Просимо шкільних координаторів подавати заявки та відскановані копії квитанцій про оплату своїм регіональним координаторам та на електронну адресу оргкомітету до  1 листопада.
Рекомендований благочинний внесок становить 17 гривень за одного учасника.

 

Заочний обласний конкурс комп'ютерної графіки


З 18 до 31 жовтня 2017 року на базі Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти проводиться заочний обласний конкурс комп’ютерної графіки серед учнів 2 – 11-х загальноосвітніх навчальних закладів Миколаївської області (далі ­­­– Конкурс).
Конкурс проводиться для трьох вікових груп учнів:
1) 2 – 4-х класів у номінації:
«Перші кроки»;
«Колаж».
2) 5 – 8-х класів та 9 – 11-х класів у номінаціях:
«Колаж»;
«Краща 2-D-растрова графіка»;
«Краща 2-D-векторна графіка».
Матеріали на конкурс, оформленні згідно вимог Положення про Конкурс, необхідно надати не пізніше 17 жовтня 2017 року до Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
Тематика конкурсних робіт:
Номінація «Перші кроки» – «Світ живої природи»;
Номінація «Колаж» – «Барви рідної землі»;
Номінація «Краща 2-D-растрова графіка» – «Зазирни за горизонт»;
Номінація «Краща 2-D-векторна графіка» – «Графічні метаморфози».
Заочний обласний конкурс комп'ютерної графіки

Немає коментарів:

Дописати коментар